Informacijski pooblaščenec Republika Slovenija
   
dekorativna slika

Objava števila članov gospodinjstva

+ -
Datum: 03.01.2023
Številka: 07121-1/2022/1454
Kategorije: Pravne podlage, Stanovanjsko in nepremičninsko pravo

Pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo prejeli vaše sporočilo, v katerem nas sprašujete ali lahko upravnik večstanovanjskega objekta članom nadzornega odbora omogoči vpogled v število prijavljenih oseb po stanovanjih.

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno z 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (v nadaljevanju: Splošna uredba o varstvu podatkov), 7. točko prvega odstavka 49. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 94/07-UPB1, 177/20, v nadaljevanju: ZVOP-1) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05, v nadaljevanju: ZInfP) posredujemo naše neobvezno mnenje v zvezi z vašimi vprašanji.

IP meni, da je glede na 39. člen SZ-1 temeljna funkcija nadzornega odbora nadzor nad delom upravnika ter sodelovanje z upravnikom pri zadevah upravljanja, zaradi česar IP meni, da je nadzorni odbor tako kot vsak posamezni etažni lastnik upravičen pridobiti seznam stanovanj, s številom članov posameznega gospodinjstva oz. uporabnikov stanovanja.

V zvezi z vašim vprašanjem najprej pojasnjujemo, da je skladno s 1. točko 4. člena Splošne uredbe osebni podatek katera koli informacija v zvezi z določenim ali določljivim posameznikom. Posameznik je določljiv, če ga je mogoče neposredno ali posredno določiti. Podatek o tem, koliko stanovalcev oziroma uporabnikov je v stanovanju njegovega lastnika, razkriva njegova razmerja z uporabniki stanovanja, način rabe lastnega stanovanja, finančno obremenitev pri skupnih stroških, imetništvo živali in podobno. Če se ti podatki nadalje obdelujejo v obliki nekega izvedenega seznama, kjer so podatki vezani na določena stanovanja (npr. z navedbo številke stanovanja), gre za zbirko osebnih podatkov, saj določeno stanovanje omogoča posredno določljivost lastnika. Po enaki logiki so to lahko tudi osebni podatki najemnika ter stanovalcev in ne le lastnika.

V zvezi s tem IP nadalje pojasnjuje, da mora upravnik večstanovanjske stavbe za vsako obdelavo osebnih podatkov, torej tudi za njihovo objavo na seznamu, zagotoviti ustrezno in zakonito pravno podlago. Pravne podlage so določene v členu 6(1) Splošne uredbe in so sledeče:

  • privolitev (točka (a)),
  • sklenitev ali izvajanje pogodbe (točka (b)),
  • zakon (točka (c)),
  • zaščita življenjskih interesov posameznika (točka (d)),
  • izvajanje javne naloge (točka (e) v zvezi s četrtim odstavkom 9. člena ZVOP-1),
  • zakoniti interesi upravljavca, ki ne prevladajo nad interesi in pravicami posameznika (točka (f)).

Peti odstavek 29. člena Pravilnika o upravljanju večstanovanjskih stavb (v nadaljevanju: Pravilnik) določa, da upravnik na podlagi prejetih sporočil o uporabnikih posameznih enot sestavi seznam posameznih enot s številom uporabnikov, brez navedbe osebnih podatkov, in ga obesi na oglasni deski.

IP je v smernicah za upravnike večstanovanjskih stavb (dostopne na povezavi: https://www.ip-rs.si/fileadmin/user_upload/Pdf/smernice/Smernice_za_upravnike_vecstanovanjskih_stavb.pdf), pojasnil, da obstaja pomembna razlika med seznamom, ki je v določenih primerih lahko dostopen le etažnim lastnikom in seznamom, ki je lahko dostopen vsem obiskovalcem večstanovanjske stavbe (str. 10 smernic). Določbo petega odstavka 29. člena Pravilnika je potrebno razumeti na način, ki zagotavlja varstvo osebnih podatkov etažnih lastnikov, obenem pa upošteva potrebe etažnih lastnikov, ki so npr. zaradi preverjanja pravilnosti izračuna stroškov čiščenja skupnih prostorov in drugih skupnih stroškov upravičeni do podatkov o tem, kakšno je število uporabnikov posamezne stanovanjske enote, vključno s številom psov.

Prav zato je IP zavzel stališče, da je dopustno seznam, iz katerega so razvidne tudi številke posameznih enot oziroma je iz njega razvidno, na katero konkretno stanovanjsko enoto se podatki nanašajo, izobesiti na oglasni deski, ki pa ni dostopna tretjim osebam in ne zgolj posredovati posameznim etažnim lastnikom. Če to ni možno, lahko upravnik takšen seznam tudi posreduje etažnim lastnikom na drugačen način, na primer, da ga v zaprti pisemski ovojnici vloži v njihove hišne predalčnike ali pa jim ga posreduje po elektronski pošti, pri čemer mora paziti, da posameznemu etažnemu lastniku ne bo razkril e-naslovov ostalih etažnih lastnikov (npr. e-naslove navede v skriti kopiji – Skp ali Bcc). Tako se osebni podatki lastnikov stanovanj ne razkrivajo drugim, sami etažni lastniki pa so še vedno pravilno in zadostno obveščeni.

Glede posredovanja osebnih podatkov nadzornemu odboru IP pojasnjuje, da je glede na 39. člen SZ-1 temeljna funkcija nadzornega odbora nadzor nad delom upravnika ter sodelovanje z upravnikom pri zadevah upravljanja, zaradi česar IP meni, da je nadzorni odbor tako kot vsak posamezni etažni lastnik upravičen pridobiti seznam stanovanj, s številom članov posameznega gospodinjstva oz. uporabnikov stanovanja.

Lepo vas pozdravljamo,

 

Mojca Prelesnik, univ. dipl. prav.,

informacijska pooblaščenka

 

 

Pripravila:

mag. Tanja SLAK

država nadzornica za varstvo osebnih podatkov