Informacijski pooblaščenec Republika Slovenija
   
dekorativna slika

Snemanje telefonskega pogovora

+ -
Datum: 11.02.2019
Številka: 0712-1/2019/64
Kategorije: Telekomunikacije in pošta

Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju IP) je po elektronski pošti prejel vaš dopis, v katerem sprašujete, ali lahko snemate telefonske pogovore. Radi bi namreč zagotovili dokaz o poslovnih komunikacijah, ker vam velikokrat stranke naročijo kakšno dodatno storitev ravno preko telefona, oziroma vam podajo naloge, zahtevke preko telefona.

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju na podlagi 58. člena Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (v nadaljevanju: Splošna uredba o varstvu podatkov oz. Uredba), 7. točke prvega odstavka 49. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 94/07, uradno prečiščeno besedilo, v nadaljevanju ZVOP-1) ter 2. člena Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05, v nadaljevanju ZInfP) posredujemo naše neobvezno mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

Varstvo osebnih podatkov pri snemanju telefonskega pogovora, kot ga opisujete, ureja Zakon o elektronskih komunikacijah (v nadaljevanju ZEKom-1).

ZEKom-1 načeloma prepoveduje snemanju telefonskih klicev brez privolitve uporabnika ali zakonske podlage. V 6. odstavku 147. člena določa, da je snemanje in shranjevanje komunikacij brez predhodne privolitve udeležencev komunikacije prepovedano tudi uporabnikom, kadar gre za komunikacije, kjer taka obdelava podatkov ni običajna in je udeleženci komunikacije zaradi njene narave ne pričakujejo in ne morejo vnaprej pričakovati.

Izjema velja le po 7. odstavku 147. člena ZEKom-1, po kateri je snemanje dopustno v okviru zakonite poslovne prakse, da se zagotovi dokaz o tržni inšpekciji ali kateri koli drugi poslovni komunikacij, pod pogojem, da so stranke v komunikaciji predhodno obveščene o snemanju, njegovem namenu in trajanju hrambe posnetka (npr. avtomatski odzivnik). To velja načeloma tako za stranko kot za podjetje. Potrebno je poudariti, da obvestilo o snemanju telefonskega klica ni zadosten pogoj, oz. pravna podlaga za snemanje.

Prav tako je snemanje vsebine komunikacij in pridobivanje povezanih podatkov iz prvega odstavka 147. člena ZEKom-1 dovoljeno tudi v okviru organizacij in državnih organov, ki so pristojni za izvajanje obveščevalnih in varnostnih nalog, nalog policije, obrambe in zaščite, reševanja in pomoči pod pogojem, da so kličoči uporabniki predhodno obveščeni o snemanju, njegovem namenu in trajanju hranjenja posnetka (npr. avtomatski odzivniki). Drugim državnim organom pa je dovoljeno snemanje vsebine komunikacij, če tako določa zakon.

Priporočamo, da si na naši spletni strani preberete tudi »Smernice o snemanju telefonskih klicev«, ki jih je IP pripravil skupaj z Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (AKOS).

Povezava do smernic:

Lep pozdrav,

                                                                                               Mojca Prelesnik, univ.dipl.prav.,                                                 

                                                                                               Informacijska pooblaščenka

Pripravil:                                                                                                                                

Darko Mohar,

Projektni sodelavec