Informacijski pooblaščenec Republika Slovenija
   
dekorativna slika

prosilec - MOVIT Zavod za razvoj mobilnosti mladih, Ljubljana

+ -
Datum: 19.03.2021
Številka: 090-93/2021
Kategorije: Ali je organ zavezanec

POVZETEK:

Prosilec je pri IP vložil pritožbo zaradi molka organa, ker je naslovnik zahteve prekril določene podatke v posredovanih prijavah in v tem delu ni izdal pisne odločbe. IP je v pritožbenem postopku ugotovil, da zavod MOVIT ni subjekt, ki bi bil zavezan kot organ po 1. členu ZDIJZ in prav tako ni poslovni subjekti pod prevladujočim vplivom oseb javnega prava iz 1. a člena ZDIJZ. Ugotovil je namreč, da se dejavnost nacionalne agencije, ki jo izvaja zavod MOVIT, izvaja na podlagi Okvirnega sporazuma in aneksa, kot storitev, za katero je bil zavod izbran v postopku oddaje javnega naročila. Upoštevaje navedeno je IP zahtevo in pritožbo prosilca zavrnil.

 

ODLOČBA:

 

Številka: 090-93/2021/3

Datum: 19. 3. 2021

 

Informacijski pooblaščenec po informacijski pooblaščenki Mojci Prelesnik (v nadaljevanju: IP), izdaja na podlagi 2. člena Zakona o Informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07-ZUstS-A, v nadaljnjem besedilu ZInfP), četrtega odstavka 27. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06- uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 102/15 in 7/18; v nadaljevanju: ZDIJZ) in tretjega odstavka 255. člena Zakona o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/06 – uradno prečiščeno besedilo, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10 in 82/13; v nadaljevanju: ZUP), o pritožbi Občine Trbovlje, Mestni trg 4, 1420 Trbovlje (v nadaljevanju: prosilec), z dne 4. 3. 2021, zaradi molka MOVIT Zavod za razvoj mobilnosti mladih, Ljubljana, Dunajska cesta 5, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: zavod MOVIT), v zadevi dostopa do informacij javnega značaja naslednjo

 

ODLOČBO:

 

  1. Pritožba prosilca z dne 4. 3. 2021 zaradi molka zavoda MOVIT in zahteva prosilca z dne 22. 1. 2021, se zavrneta.

 

  1. V postopku reševanja te pritožbe niso nastali posebni stroški.

 

 

Obrazložitev:

 

IP je 5. 3. 2021 prejel pritožbo prosilca zaradi molka zavoda MOVIT. Prosilec je namreč z zahtevo z dne 22. 1. 2021 od zavoda MOVIT zahteval kopije prijav …, na razpis za zbiranje predlogov programa ERASMUS+ v letu 2020 – EAC/A02/2019, program ERASMUS+ (2019/C 373/06), v okviru ključnega ukrepa 2 na področju mladine, ob prijavnem roku 2020-1-KU2, in razpis za zbiranje predlogov programa ERASMUS+ v letu 2020 EAC/A02/2019, program ERASMUS+ (2019/C 373/06), v okviru ključnega ukrepa 1 na področju mladine, ob prijavnem roku 2020-2-KU1. Prosilec je sicer nato prejel odgovor zavoda MOVIT 10. 2. 2021, s katerim mu je zavod posredoval zahtevani kopiji prijavnic, vendar mu je kopiji posredoval s prekritimi osebnimi podatki in podatki, ki predstavljajo poslovno skrivnost. Ker je torej zavod MOVIT prekril določene podatke v posredovanih prijavah in v tem delu ni izdal pisne odločbe,  skladu z drugim odstavkom 22. člena ZDIJZ, je prosilec v tem delu vložil pritožbo zaradi molka organa. Ob tem je IP predlagal, da v predmetnem pritožbenem postopku ugotovi, ali je zavod MOVIT sploh zavezanec za dostop do informacij javnega značaja, glede na to, da ni vpisan v register zavezancev pri AJPES.

 

Na podlagi navedene pritožbe je IP z dopisom, št. 0900-30/2021/2 z dne 9. 3. 2021, pozval zavod MOVIT na posredovanje odgovora v zvezi z navedbami prosilca. IP je odgovor prejel 12. 3. 2021. Zavod MOVIT je v odgovoru navedel, da je nacionalna agencija EU programov ERASMUS+: Mladi v akciji in Evropska solidarnostna enota v Sloveniji, z mandatom podeljenim s strani Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport ter Evropske komisije. Navedel je tudi, da je odgovoren za transparentno delovanje in porabo EU sredstev, zato je na podlagi zahteve prosilca odločil o zahtevi ter mu želene podatke posredoval, pri tem pa prekril osebne podatke in podatke, ki pomenijo poslovno skrivnost za upravičenca sprejetih projektov, kar je bil tudi dolžan storiti. Ob tem je pojasnil, da ni zavezanec po ZDIJZ, zato ni pristojen izdajati odločb, kot je to v pritožbi navedel prosilec. Ne glede na to pa je prosilcu omogočil dostop do želenih informacij iz prijavnic sprejetih projektov, z izjemo osebnih podatkov in podatkov o poslovni skrivnosti.

 

Na dodaten poziv IP, št. 0900-30/2021/4 z dne 16. 3. 2021, je zavod MOVIT, v utemeljitev svojih navedb, posredoval IP še OKVIRNI SPORAZUM št. 3331-13-405029 o izvajanju dejavnosti nacionalne agencije evropskega programa »Erasmus+ - Mladina« v obdobju 2014 – 2020, z dne 4. 3. 2014 (v nadaljevanju: Okvirni sporazum), in Aneks št. 4 k temu sporazumu, z dne 8. 12. 2020.

 

Pritožba ni utemeljena.

 

Meje preizkusa s strani pritožbenega organa

 

Če se je stranka pritožila zato, ker o njeni zahtevi organ prve stopnje ni izdal odločbe, in če lahko organ druge stopnje reši zadevo po dokumentih, izda svojo odločbo (255. člen ZUP).

 

Kot izhaja iz prvega odstavka 1. člena ZDIJZ ta ureja postopek, ki vsakomur omogoča prost dostop in ponovno uporabo informacij javnega značaja, s katerimi razpolagajo državni organi, organi lokalnih skupnosti, javne agencije, javni skladi in druge osebe javnega prava, nosilci javnih pooblastil in izvajalci javnih služb (v nadaljevanju: organi). V 1.a členu pa ureja tudi postopek, ki vsakomur omogoča prost dostop in ponovno uporabo informacij javnega značaja, s katerimi razpolagajo gospodarske družbe in druge pravne osebe zasebnega prava pod neposrednim ali posrednim prevladujočim vplivom, posamično ali skupaj, Republike Slovenije, samoupravnih lokalnih skupnosti in drugih oseb javnega prava (v nadaljevanju: poslovni subjekti pod prevladujočim vplivom oseb javnega prava).

 

Upoštevaje navedeno se je IP v nadaljevanju najprej opredelil do vprašanja, ali je zavod MOVIT sploh zavezan postopati po ZDIJZ.

 

Ali je zavod MOVIT sploh zavezan postopati po ZDIJZ?

 

Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (v nadaljevanju: AJPES) je v skladu s prvim odstavkom 3.b člena ZDIJZ vzpostavila javni register zavezancev za informacije javnega značaja (v nadaljevanju: Register zavezancev). IP je tako ugotovil, da zavod MOVIT ni vpisan v Register zavezancev, kot je to v pritožbi izpostavil že prosilec. Če je pravna oseba vpisana v register, velja domneva, da je zavezanec, če pa v register ni vpisana, to še ne pomeni, da subjekt ne sodi med zavezance po ZDIJZ. Ugotavljanje zavezanosti je namreč sestavni del postopka z zahtevo za dostop do informacij javnega značaja.

 

IP je nadalje vpogledal v Poslovni register Slovenije, prav tako dostopen na spletnih straneh AJPES, iz katerega izhaja, da je pravnoorganizacijska oblika zavoda MOVIT »zavod«. Gre namreč za zasebni zavod, ki po podatkih iz Evidence nevladnih organizacij (prosto dostopen na spletnih straneh AJPES) opravlja dejavnost nevladne organizacije na področju mladinskega sektorja.

 

IP je vpogledal tudi v določbe Okvirnega sporazuma in obvestilo o javnem naročilu št. JN16060/2013, objavljeno 19. 12. 2013. IP tako ugotavlja, da:

  • je bila sprejeta Uredba (EU) št. 1288/2013 Evropskega parlamenta 11. 12. 2013 o uvedbi programa »Erasmus+«, program Unije za izobraževanje, usposabljanje, mladino in šport (v nadaljevanju: Uredba), za obdobje 2014-2020[1];
  • Uredba državam članicam nalaga obveznosti, da imenujejo eno ali več nacionalnih agencij za izvajanje programa Erasmus+;
  • je bil zavod MOVIT izbran na podlagi javnega naročila Urada Republike Slovenije za mladino, in sicer za izvajanje storitev dejavnosti nacionalne agencije evropskega programa »Erasmus+ - poglavje Mladina« v obdobju 2014 – 2020 v Republiki Sloveniji;
  • da kot nacionalna agencija spodbuja in izvaja Program “Erasmus+” - poglavje “Mladina” na nacionalni ravni ter delujejo kot vezni člen med Evropsko komisijo, predlagatelji projektov iz naslova Programa na nacionalni in lokalni ravni ter mladimi.

 

Izhajajoč iz tega IP ugotavlja, da se dejavnost nacionalne agencije, ki jo izvaja zavod MOVIT, izvaja na podlagi zgoraj navedenega okvirnega sporazuma in aneksa, kot storitev, za katero je bil zavod MOVIT izbran v postopku oddaje javnega naročila.

 

Upoštevaje navedeno IP zaključuje, da zavod MOVIT ni subjekt, ki bi bil zavezan kot organ po 1. členu ZDIJZ. Zavod MOVIT namreč nedvomno ni državni organ, organ lokalne skupnosti, javna agencija, javni sklad oziroma druga oseba javnega prava, niti ni nosilec javnega pooblastila ali izvajalec javne službe, in prav tako ni poslovni subjekti pod prevladujočim vplivom oseb javnega prava iz 1. a člena ZDIJZ. Ob tem IP izpostavlja, da zavod MOVIT pri izvajanju dejavnosti nacionalne agencije ne izvaja javnega pooblastila, saj ne izvaja oblastnih nalog, podeljenih z zakonom. Prav tako pri njegovi dejavnosti ne gre za izvajanje javne službe, saj ne izvaja dejavnosti, preko katere bi se zadovoljevale javne dobrine in storitve, ki jih v javnem interesu trajno in nemoteno zagotavlja država ali lokalna skupnost. In prav tako ni oseba javnega prava, saj ni ustanovljen z zakonom ali drugim upravnim/oblastnim aktom, ne izvršuje javnih pooblastil, v sestavi organov nima članov imenovanih s strani države ali lokalne skupnosti.

 

Ker torej zavod MOVIT v času vložitve zahteve ni bil zavezanec za dostop do informacij javnega značaja po ZDIJZ, se IP ni spuščal v ugotavljanje, ali zahtevane informacije izpolnjujejo pogoje za informacijo javnega značaja po 4. členu ZDIJZ, saj za tovrstno ravnanje IP ni imel pravne podlage.

 

Sklepno

 

Na podlagi navedenih argumentov in pravnih podlag je IP zaključil, da je prosilec zahteval dokumentacijo od subjekta, ki v času vložitve zahteve ni bil zavezanec za posredovanje informacij javnega značaja po ZDIJZ, zato je IP pritožbo prosilca, na podlagi tretjega odstavka 255. člena ZUP, zavrnil kot neutemeljeno (1. točka izreka te odločbe).

 

V postopku reševanja te pritožbe niso nastali posebni stroški (2. točka izreka te odločbe).

 

Ta odločba je v skladu s trideseto točko 28. člena Zakona o upravnih taksah[2] oproščena plačila upravne takse.

 

 

Pouk o pravnem sredstvu:

Zoper to odločbo ni dovoljena pritožba, temveč je dopustno sprožiti upravni spor. Tožbo se vloži v 30 dneh od vročitve te odločbe na Upravno sodišče, Fajfarjeva 33, Ljubljana. Tožba se lahko vloži pisno po pošti ali pri navedenem sodišču. Če se tožba pošlje priporočeno po pošti, se za dan izročitve sodišču šteje dan oddaje na pošto. Tožba z morebitnimi prilogami se vloži v najmanj treh izvodih. Tožbi je treba priložiti tudi to odločbo v izvirniku ali prepisu.

 

 

 

Postopek vodila:

Nataša Siter, univ. dipl. prav.

svetovalka IP

 

 

 

Informacijski pooblaščenec:

Mojca Prelesnik, univ. dipl. prav.

informacijska pooblaščenka

 

 

 

 

 

 

[1] Uradni list EU, L 347/50 z dne 20. 12. 2013.

[2] Uradni list RS, št. 106/10 – uradno prečiščeno besedilo, 14/15 – ZUUJFO, 84/15 – ZZelP-J, 32/16, 30/18 – ZKZaš in 189/20 - ZFRO.