Informacijski pooblaščenec Republika Slovenija
    SLO | ENG

Sodišče Evropske unije: Upravljavec spletne strani z vgrajenim Facebookovim gumbom »Všeč mi je« je upravljavec osebnih podatkov

+ -

Sodišče Evropske unije (v nadaljevanju Sodišče) je 27. julija 2019 v primeru »Fashion ID« odločilo sledeče:

  1. Upravljavec spletnega mesta, ki na svojo stran vstavi socialni vtičnik, ki brskalniku obiskovalca tega spletnega mesta omogoča, da za ponudnika vtičnika zbira osebne podatke obiskovalca in mu jih posreduje, se šteje za upravljavca osebnih podatkov.
  2. Upravljavec spletne strani in ponudnik socialnega vtičnika sta skupna upravljavca.
  3. Upravljavec spletne strani ima kot upravljavec določene obveznosti, ki so omejene na postopke obdelave osebnih podatkov, za katere dejansko določa namene in sredstva.

 

V zadevi je šlo za to, da je nemško podjetje Fashion ID, ki se ukvarja s spletno prodajo modnih oblačil, na svoje spletno mesto vstavilo Facebookov gumb »Všeč mi je« oz. »Like« (gre za t.i. socialni vtičnik). Posledica takšne vstavitve je, da so osebnih podatki obiskovalca, kadar ta obišče spletno mesto z gumbom »Všeč mi je«, posredovani družbi Facebook Ireland. To posredovanje se izvede, ne da bi se navedeni obiskovalec tega zavedal in ne glede na to, ali je član družabnega omrežja Facebook in ali je kliknil na Facebookov gumb „Všeč mi je“.

 

Sodišče je ugotovilo, da je družba Fashion ID z vstavitvijo takega socialnega vtičnika na svoje spletno mesto odločilno vplivala na zbiranje in posredovanje osebnih podatkov obiskovalcev navedenega spletnega mesta v korist družbe Facebook Ireland, do česar ne bi prišlo, če Fashion ID navedenega vtičnika ne bi vstavila. To pomeni, da sta družbi v tem delu skupna upravljavca, četudi upravljavec spletnega mesta v konkretnem primeru sam nima dostopa do osebnih podatkov, ki se posredujejo družbi Facebook.

 

Za Fashion ID (in za druge upravljavce spletnih mest z gumbom »Všeč mi je«) to pomeni, da ima kot skupni upravljavec določene obveznosti. Še pred začetkom uporabe socialnega vtičnika mora zagotoviti ustrezno pravno podlago za obdelavo osebnih podatkov (npr. privolitev) ter obiskovalcu spletnega mesta zagotoviti informacije v zvezi z obdelavo. Te obveznosti se nanašajo le na postopke obdelave, za katere je družba Fashion ID dejansko določila namene in sredstva obdelave.

 

Sodbo si lahko preberete na povezavi:

http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?text=&docid=216555&pageIndex=0&doclang=sl&mode=lst&dir=&occ=first&part=1&cid=6110368.