Informacijski pooblaščenec Republika Slovenija
SLO | ENG

Novice

Informacijski pooblaščenec (IP) je zaključil postopek nadzora obdelave telefonskih številk za namene goljufivega trženja vinjet po polovični ceni - končni uporabnik premijske telefonske številke je na Sejšelih, zadeva je predana organom pregona

+ -

Informacijski pooblaščenec (IP) je sredi januarja uvedel inšpekcijski nadzor zoper neznanega upravljavca mobilnih telefonskih številk številnih Slovencev oziroma pošiljatelja SMS sporočila z naslovom »HalloKupon«, ki je uporabnike storitev mobilne telefonije več operaterjev v Sloveniji, vabil k naročilu vinjete po polovični ceni. Naročilo naj bi izvedli s klicem na premijsko telefonsko številko 0038690142820 ali preko obiska spletne strani www.hallokupon.si/v.  

 

Ugotovljeno je bilo, da je bila domena »hallokupon.si« registrirana 14. 12. 2017 v Sloveniji za obdobje enega leta, vendar fizična oseba, ki naj bi domeno registrirala, na navedenem naslovu v Ljubljani po podatkih Centralnega registra prebivalstva in Geodetske uprave Republike Slovenije sploh ne obstaja.  

 

Uporabnik premijske številke ni registriran za opravljanje dejavnosti prodaje v Sloveniji, niti nima slovenskega transakcijskega računa in ne davčne številke, s čimer sicer večina slovenskih operaterjev običajno pogojuje pridobitev in uporabo premijskih telefonskih številk ter sklenitev pogodbe s končnim uporabnikom. Sicer v tem delu ne gre za pristojnost IP, a se vseeno sprašujemo, kako je tak neobstoječi poslovni subjekt s Sejšelov premijsko telefonsko številko pri operaterju sploh lahko zakupil. Prav to ima namreč ključno vlogo, saj IP pri poslovnem subjektu s Sejšelov, ne more izvajati nadzora nad izvajanjem določb ZVOP-1, ker je njegova ozemeljska veljavnost omejena. IP zato tudi v primeru ugotovljenih nezakonitosti pri obdelavi mobilnih telefonskih številk, upravljavcu s Sejšelov ne bi mogel odrediti nobenih inšpekcijskih ukrepov in zoper njega tudi ne voditi prekrškovnega postopka.

 

Zaradi navedenih omejitev pristojnosti IP in zaradi ugotovljenih okoliščin, ki pa nakazujejo obstoj suma storitve več kaznivih dejanj z namenom protipravne pridobitve premoženjske koristi, je IP zoper neznanega upravljavca osebnih podatkov slovenskih uporabnikov storitev mobilne telefonije, skupaj z Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS) in s Tržnim inšpektoratom RS, Policiji podal kazensko ovadbo, sam pa postopek inšpekcijskega nadzora zaključil.

 

Čeprav spletna stran www.hallokupon.si/v ni več dosegljiva, premijska telefonska številka pa na zahtevo organov pregona pri operaterju blokirana, IP vsem uporabnikom elektronskih komunikacijskih sredstev v prihodnosti svetuje previdnost. Posamezniki moramo biti izrazito zadržani pri podobnih (pre)ugodnih ponudbah, ki jim lahko povzročijo visoke stroške in resne posege v zasebnost, ki lahko vodijo tudi v krajo identitete ali različna izsiljevanja. Pri obdelavah osebnih podatkov je namreč potrebno najprej vedeti, kdo je upravljavec, ki vabi k določeni aktivnosti. Ključni pa so tudi odgovori na vprašanja, katere osebne podatke upravljavec zbira, za kakšen namen, koliko časa jih bo hranil, kako bodo zavarovani ter seveda kakšne so posameznikove pravice.

 

 

 

Mojca Prelesnik, univ. dipl. prav.,

informacijska pooblaščenka